vrijdag 7 september 2018

Rondreis zijderoute dag 3

Om 04.45 uur kwamen we in Almaty aan. Het passeren van de douane verliep vlot. Ook waren we opgelucht toen onze koffers op de bagageband kwamen. Een busrit van ca. 30 minuten bracht ons naar het hotel. Hier kregen we een welkomst drankje en de kamersleutel. Om 9.00 uur vertrok de bus voor het excursieprogramma. We hadden een kleine 2 uur om even te slapen en te ontbijten. We gingen eerst naar de beroemde Medeo ijsbaan waar in de jaren 80 menig schaatsrecord is verbeterd. Daarna met drie gondelliften naar boven tot 3200 m. hoogte naar het skigebied Shymbulak. Het is geen groot skigebied maar voor Kazachstaanse begrippen wel mooi. Na de afdaling weer met drie gondelliften reden we naar het centrum van Almaty om te gaan lunchen. We hadden een buffetlunch in het voormalig Russische Kazachstan hotel. Na de lunch maakten we een wandeling door Panfilov park. De Zenkov kathedraal stond in de steigers. Verder wordt het park gedomineerd door het grote WWII gedenkteken, het indrukwekkende Russische oorlogsmonument. De Groene bazaar hebben we ook aangedaan. Daarna weer met de Kok-Tobe gondel naar een uitzichtspunt op 1100 m boven de stad. Het was daarboven een pretpark, en het was heiig zodat het uitzicht wat beperkt was.  Tegen 19.00 uur waren we terug in het hotel.