zaterdag 15 september 2018

Rondreis zijde route dag 11

Voordat we Osh verlieten werd eerst een kleine moskee bezocht gelegen op een rots de Suleiman Too. Hier zou Mohammed eens gebeden hebben. Dit is dan ook een bedevaartsoord voor de moslims. In deze rots was ook het cave museum gevestigd. Na dat we weer waren afgedaald reden we nog in de drie busjes naar de grens. De grens passage verliep vlot. We moesten lopend met de koffer de grens passeren. Eerst de grens van Kirgizie en daarna de grens van Oezbekistan. In Oezbekistan stapten we met z’n allen weer in een grote bus. Wel een gammele bus maar het reed. Tegen 14.00 uur hadden we lunch. De klok werd 1 uur weer teruggezet. Bij de lunch waren we tijdens het eten een bezienswaardigheid voor de lokale bevolking. Blijkbaar komen daar weinig buitenlanders. We werden veelvuldig op de foto gezet. Dit gaf ons de gelegenheid om de lokale bevolking op de foto te zetten. Na de lunch werd een zijdefabriek bezocht. We kregen een rondleiding en je kon uiteraard iets kopen in de bij behorende winkel. Na de zijdefabriek nog een bezoek aan de bazaar. Ook hier waren wij voor de lokale bevolking een bezienswaardigheid. Vaak werd gevraagd waar wij vandaan kwamen. Na de bazaar in Margilan kwamen we rond 17.00 uur in het hotel aan.