zondag 9 september 2012

Havendagen

Gisteren de trein naar Rotterdam genomen voor de Wereldhavendagen. Ik vind het altijd wel leuk om naar het water en bootjes te kijken. Ik was al bijtijds in Rotterdam. Met de metro naar het Wilhelminaplein. Het was nog niet druk, dat was prettig om boten en pontons te bezoeken. Na het Wilhelminaplein ben ik over de Erasmusbrug naar de Westerkade en de Parkkade gelopen. Het werd drukker, bij een marine fregat stond een lange rij bezoekers te wachten. Ook bij een onderzeeboot veel wachtenden. Er is niet veel ruimte op een onderzeeboot, de belangstellenden werden mondjesmaat toegelaten. Ik heb een binnenvaart tanker bezocht. Wat mij opviel was de enorme dode hoek vanuit de stuurhut. Een paar honderd meter voor de boeg heeft de stuurman in de stuurhut geen zicht. Boten die vlak voor de binnenvaarttanker lagen waren niet te zien vanuit de stuurhut. Met het roeien op de Rijn moet je hiermee goed rekening houden. Bij de Erasmusbrug werden demonstraties gegeven door de marine en de KNRM. Altijd spectaculair als een helicopter wordt ingezet bij het redden van een drenkeling. Tegen drie uur werd het mij te druk, tijd om de treinweer naar huis te nemen.

Geen opmerkingen: