zondag 4 september 2011

Airbornewandeltocht





Voor de 65e keer werd op de 1e zaterdag in september de Airbornewandeltocht gehouden. Ik deed voor de 10e keer mee. Het beloofde een warme dag te worden. Om 9.15 uur was ik op het startterrein. Het was nog niet zo erg druk. De inschrijving was dan ook zo gedaan. Officieel kan vanaf 10.00 uur worden gestart. De startpoortjes gingen al om 9.30 uur open. Dit had waarschijnlijk te maken met de verwachte warmte. De route loopt door de prachtige dorpen van de gemeente Renkum, langs diverse Airborne monumenten en de luchtlandingsterreinen van september 1944. Nadat ik de begraafplaats en het station van Oosterbeek gepasseerd had werd het rustiger op het parcours en kon ik lekker in mijn eigen tempo lopen. Onderweg een bekertje koffie gedronken en gepauzeerd. Omdat er tot 13.30 uur gestart kan worden is tot die tijd de binnenkomst niet via de Weverstraat en de Utrechtse weg maar sla je halverwege de Weverstraat linksaf om dan via de achterzijde het starterrein te bereiken. Na een vlotte wandeling was ik om 11.45 uur weer terug voor dat het echt warm werd. Foto's wandeltocht

Geen opmerkingen: