vrijdag 6 mei 2011

Bevrijdingsdag 2011






In de nacht van woensdag op donderdag is het Vrijheidsvuur ontstoken. Dit vuur blijft eeuwig branden. Dit in tegenstelling tot het vuur dat vlakbij Hotel de Wereld wordt ontstoken. Het was een prachtige zonovergoten dag. Ik ben eerst naar de Dreijen geweest. De aan het Bevrijdingsdefilé deelnemende voertuigen staan hier de hele dag opgesteld in een static-show. Daarna even gekeken bij het nieuwe Vrijheidsvuur. Na de lunch begon het Bevrijdingsfestival. Het Comite 4 en 5 mei in Wageningen is het jaar rond bezig met de organisatie van de 4 en 5 mei vieringen in Wageningen. De opening vond op de Markt plaats. Daarna ben ik naar het Salverdaplein geweest. Een voor mij onbekende groep uit Mali trad hierop Habib Koité & Bamada . Om 16.00 uur begon het defile met een fly past. Vanuit mijn keukenraam hadden Nico en ik een goed uitzicht op het defile. Foto's Bevrijdingsfeest

Geen opmerkingen: