woensdag 15 april 2009

Jaarbeurs Utrecht marathon gezien als vrijwilligster


Al sinds enige jaren wordt op 2e paasdag de marathon van Utrecht gelopen. En ook sinds enige jaren doet avVN een beroep op leden om zich als vrijwilliger beschikbaar te stellen op deze dag. Piet en ik geven al vanaf het begin gehoor aan dit verzoek om als vrijwilliger mee te helpen. De organisatie verwend de vrijwilligers elk jaar met een bescheiden vergoeding, een natje en een droogje een paasbrood en een jack of trainingspak. Zo hebben we al eens bij een waterpost gestaan, of achter de finish. Ook hebben we de bestelde t-shirts uitgegeven. Vorig jaar en dit jaar waren wij ingezet bij de uitgifte van de startnummers. De meest uiteenlopende vragen worden door de lopers en loopsters gesteld. Van hoe en waar moet ik het rugnummer dragen? Hoe moet de chip bevestigd worden? Waar zijn de kleedkamers? Waar is de start? Waar kan ik mijn tas laten? Wat is de tijdslimiet? Ook al liepen wij niet mee met de loop, toch hadden we ook heel wat meters afgelegd bij het uitgeven van de nummers. Vanaf half negen tot twee uur liepen we heen en weer tussen de balie en de kratten met de startnummers De tientallen kratten stonden op lange tafels met daarin de startnummers gesorteerd op afstand en daarbinnen op startnummer. Om kwart over twee was de laatste start. Dit hield in dat we om twee uur klaar waren met onze taak. Piet en ik hebben vele wedstrijden gelopen waaronder marathons. Het is leuk om de marathon eens van een andere kant mee te maken.

Geen opmerkingen: